21 sierpnia 2011

curry z kurczaka


Dziś kolejny przepis, idealny na sobotni obiad, czyli curry z kurczaka domowym sposobem. Poprzednio, kiedy robiłam to danie, wyszło mi łagodne i nieco bardziej gęste. Tym razem zrobiłam więcej sosu i mocniej doprawiłam. 
Wyszło naprawdę smaczne, a ryż z który je podałam, zredukował ostry smak.

Składniki:
  • 2 podwójne piersi z kurczaka
  • olej
  • 2 łyżeczki przyprawy do gyrosa
  • 2 łyżeczki przyprawy garam masala
  • 2 łyżeczki curry
  • 1 łyżeczka kurkumy 
  • 250 ml jogurtu naturalnego
  • 100 ml przecieru pomidorowego
  • 125 ml wody
  • mąka kukurydziana 

Kurczaka umyć, oczyścić i pokroić w kostkę. Skropić olejem, wsypać 2 łyżeczki przyprawy do gyrosa 
i łyżeczkę garam masali, wymieszać. Smażyć na patelni przez 10-15 minut.
Jogurt wymieszać z przecierem i wodą. Dodać po jednej łyżeczce garam masali, curry i kurkumy. Dokładnie wymieszać 
i wlać do kurczaka. Gotować do czasu, aż zgęstnieje. Jeżeli wyjdzie za rzadkie, zagęścić mąką kukurydzianą,
do kubeczka wlać kilka łyżek sosu, wsypać mąkę, wymieszać i wlać do kurczaka. 
Podczas gotowania doprawić curry.
Podawać z ryżem.

I pamiętajcie - przez żołądek do szczęścia :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz