21 sierpnia 2011

cherry tart


Niedawno kupiłam książeczkę pełną przepisów na tarty i quiche (Biblioteczka Poradnika Domowego). W związku z tym, 
że mam mnóstwo wiśni, postanowiłam skorzystań z przepisu na tartę z tymi właśnie owocami. 
Zmodyfikowałam jedynie przepis na kruchy spód.
Lekko kwaskowate ciasto jest idealne na podwieczorek, a do tego jakie szybkie w przygotowaniu :).

Składniki:

ciasto
  • 0,5 kg mąki
  • kostka margaryny
  • 4 żółtka
  • 25 dag cukru pudru

wierzch
  • 0,5 kg wiśni (ja dałam mniej)
  • szklanka gęstej śmietany
  • 3 jaja
  • 10 dag cukru pudru

Mąkę przesiać i usypać z niej kopczyk. Dodać margarynę i drobno posiekać nożem, mieszając jednocześnie z mąką. 
Żółtka utrzeć z cukrem pudrem i dodać do reszty ciasta, dalej siekać. Następnie wyrobić ciasto i uformować z niego kulę. 
Wstawić do lodówki na co najmniej godzinę. 
Piekarnik nagrzać do temperatury 200°C. Wysmarować tłuszczem formę. Ciasto wyjąć z lodówki, rozwałkować na placek 
i wylepić nim formę. Nakłuć widelcem. Wstawić do piekarnika na 15-20 minut. 
Gdy placek ostygnie, ułożyć na nim wydrylowane i odsączone z soku wiśnie. Śmietanę roztrzepać z cukrem pudrem i jajami, wylać na ciasto. Zapiekać tak długo, aż na wierzchu powstanie rumiana skorupka.

I pamiętajcie - przez żołądek do szczęścia :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz