15 sierpnia 2011

choco chip cookies


Pierwszy przepis na moim blogu dedykuję Em, bez której nie udałoby mi się rozpocząć mojej kulinarnej przygody w sieci. Są to Jej ulubione ciasteczka, na które zawsze mam w domu składniki.
Kiedy nie mam pomysłu na słodką przekąskę, albo przyjadą niespodziewani goście, 
robię właśnie te pyszne i bardzo szybkie pieguski. 
Gwarantuję Wam, że są o niebo lepsze od tych prawdziwych i w dodatku migiem znikają z talerza :)

 Składniki:
  • kostka margaryny 
  • szklanka cukru pudru 
  • cukier waniliowy (ja daję kilka kropel aromatu)
  • 1 jajo 
  • 3 do 4 szklanek mąki pszennej 
  • łyżeczka proszku do pieczenia 
  • czekolada pokrojona w kostkę / orzechy / rodzynki / suszone jabłka 

Margarynę utrzeć na puszystą masę z cukrem pudrem i cukrem waniliowym lub aromatem. 
Wbić jajo, dokładnie wymieszać, a następnie dodać mąkę i proszek do pieczenia (masa musi być bardzo gęsta, stąd rozbieżność w ilości mąki, jeżeli będzie jej za mało, ciasteczka rozpłyną się w piekarniku tracąc swój kształt). Po wymieszaniu wsypać czekoladę i inne dodatki (ja dodaję tylko czekoladę, ale Wy nie bójcie się eksperymentować), łyżką nakładać ciasto na blachę wyłożoną papierem. 
Osobiście wolę formować kuleczki ręką, idzie szybciej i łatwiej, w piekarniku ciasteczka 
i tak same uformują się w pieguski :). Piec 18-20 minut w temperaturze 180°C.
Możecie również zrobić ciemne pieguski, dodając do mąki i proszku do pieczenia 1/2 szklanki kakao.

I pamiętajcie - przez żołądek do szczęścia :)

4 komentarze:

  1. Podoba mi się Twoja nazwa bloga;) ciasteczka pyszne! Czekam na kolejne przepisy;)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję bardzo, postaram się zamieszczać przepisy codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jaką czekoladę kupujesz? i ile?

    OdpowiedzUsuń
  4. kupuję czekoladę mleczną lub z małymi kawałkami orzechów, najczęściej dwie lub trzy tabliczki :)

    OdpowiedzUsuń