18 sierpnia 2011

bolognese z klopsikami


Po prawie dwóch dniach nieobecności wreszcie jestem i mam dla Was dwa przepisy.
Pierwszy na łatwe i szybkie w przygotowaniu bolognese z klopsikami, które zrobiłam dziś. Drugi przepis to domowe sushi, które zrobiłyśmy wczoraj z Em. Obie potrawy smaczne i baaardzo sycące :).
Do dzisiejszego bolognese wykorzystałam kilogram mięsa. Z tej ilości wyszło mi aż 55 klopsików o średnicy około 2 cm. 
Dla mniejszej liczby osób, niż w moim domu (10), polecam przygotowanie dania z połowy podanych składników.

Składniki:
  • 1 kg mięsa mielonego (ja dałam wołowo - wieprzowe)
  • 1 średnia cebula
  • 1 kajzerka rozmoczona w mleku
  • 2 jaja
  • oregano, majeranek
  • sól, pieprz
  • 2 opakowania fixu do spaghetti bolognese
  • 0,5 litra przecieru pomidorowego
  • 0,5 litra wody

Mięso włożyć do dużej miski, dodać rozmoczoną, odciśniętą bułkę i cebulę pokrojoną w kosteczkę (możecie ją najpierw podsmażyć, ale nie jest to konieczne). Wlać rozbełtane jaja. Doprawić oregano, majerankiem, solą i pieprzem. Wyrabiać ręką do połączenia wszystkich składników. Z mięsa formować klopsiki i obtaczać je w bułce tartej. Podsmażyć ze wszystkich stron 
do lekkiego zarumienienia (klopsiki mają być obsmażone tylko z zewnątrz, w środku muszą być surowe,
tak by mogły dogotować się w sosie) i przełożyć do garnka.
Fix rozmieszać z przecierem i wodą (jeżeli chcecie, aby Wasz sos był bardzo gęsty, dodajcie mniej wody). 
Sosem zalać klopsiki, tak by wszystkie były zakryte. Gotować na wolnym ogniu około 20-30 minut. 
Pamiętajcie o mieszaniu od czasu do czasu, tak żeby klopsiki nie przywarły do garnka.
Podawać z makaronem typu spaghetti.

I pamiętajcie – przez żołądek do szczęścia :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz