21 września 2011

sałatka warzywna


W każdym domu sałatka warzywna smakuje inaczej, mimo że składniki są takie same. Może to przez dobieranie proporcji 
albo inny sposób doprawiania. U mnie w domu sałatka jest zawsze nieco ostrzejsza, bo dodajemy więcej musztardy. 
Spotkałam się już z różnymi wersjami składników, ale najbardziej zaskoczył mnie przepis, który zawierał w sobie grzyby :).

Składniki:
  • 6 ziemniaków
  • 5 marchewek
  • 1 pietruszka
  • połówka selera
  • średni por
  • 6-8 ogórków kwaszonych
  • 4 jabłka
  • 5 jaj
  • puszka kukurydzy
  • puszka groszku
  • majonez
  • musztarda
  • sól i pieprz

Ziemniaki, marchewkę, pietruszkę oraz selera obrać i ugotować w osolonej wodzie do miękkości. 
Marchewka gotuje się nieco dłużej, niż ziemniaki, więc należy uważać, by ich nie rozgotować. 
Po ugotowaniu warzywa odstawić do wystygnięcia. 
Kiedy warzywa będą już chłodne, pokroić je w kostkę i wrzucić do dużej miski. Pora obrać i pokroić. Ogórki umyć 
i również pokroić w kostkę. Jaja ugotowane na twardo obrać i pokroić w większą kostkę 
(podczas mieszania i tak się rozdrobnią). Jabłka obrać ze skórki, usunąć gniazda nasienne i pokroić w kosteczkę. 
Do miski wrzucić posiekane składniki i dodać kukurydzę oraz groszek odsączone z zalewy. Wszystko dokładnie wymieszać, doprawić solą i pieprzem. Dodać 4-5 łyżek majonezu oraz 7 łyżeczek musztardy (można dodać mniej, 
ja lubię ostrzejszą wersję sałatki). Całość jeszcze raz dokładnie wymieszać i przełożyć do salaterki. 
Wierzch posmarować majonezem, aby nie wysychał. 

I pamiętajcie - przez żołądek do szczęścia :)

1 komentarz:

  1. U mnie w domu nie dodaje się jajek.kukurydzy ani pora...Jest to nasz ulubiona sałatka:)Smaka mi narobiłaś:d

    OdpowiedzUsuń