21 lipca 2012

koperkowe kuleczki ziemniaczane


Koperkowe kuleczki przygotowałam z wczorajszych ziemniaków, które zostały z obiadu. 
Nieopatrznie po ugotowaniu wszystkie posypałam koperkiem, więc dziś postanowiłam dodać go jeszcze więcej 
i dzięki temu powstał nowy super przepis, który na pewno wykorzystam jeszcze wiele razy.

Składniki:
  • 1-1,5 kg ugotowanych ziemniaków
  • 3 łyżki posiekanego koperku
  • oregano 
  • 4 łyżki mąki krupczatki
  • 2 jaja
  • szklanka mąki krupczatki
  • 3 jaja
  • przyprawa do gyrosa
  • szklanka bułki tartej
  • olej do smażenia

Ziemniaki włożyć do garnka i utłuc, zasypać koperkiem, a następnie dokładnie wymieszać. Doprawić oregano, solą i pieprzem, wsypać 4 łyżki mąki krupczatki. Dodać dwa jaja i ponownie wymieszać. Pozostałe trzy jaja rozbełtać 
i wymieszać z przyprawą do gyrosa. Z masy ziemniaczanej formować małe kuleczki, które najpierw obtaczać 
w mące krupczatce, następnie w jajku, a na koniec w bułce tartej. Olej we frytownicy rozgrzać do temperatury 180°C. 
Kuleczki smażyć do zrumienienia, od czasu do czasu przekręcając. 
Podawać z sosem koperkowym lub czosnkowym, jako dodatek do dania głównego lub przekąskę.

I pamiętajcie - przez żołądek do szczęścia :)

3 komentarze:

  1. A to ciekawy przepis, nie znałam go wcześniej.
    I oczywiście się zgadzam, że przez żołądek do szczęścia:)
    Pozdrawiam Cię!

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię w ten sposób wykorzystywać ziemniaki, świetny pomysł na wersję koperkowa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anna-Maria, ja również serdecznie pozdrawiam :)

    kuchennefascynacje, wersja koperkowa jest PRZEPYSZNA!

    OdpowiedzUsuń