20 lipca 2012

olaboga, goście jadą! szybkie ciasto z brzoskwiniami


Szybkie ciasto, idealne kiedy do przyjazdu gości zostaje zaledwie godzina :). 
Składniki na nie znajdą się w każdym domu i z pewnością każdy, niezależnie od wieku, 
czy umiejętności może je przygotować. Moim zdaniem to najłatwiejsze ciasto na świecie, a przy tym smaczne i sycące. Zapewniam Was, że po zjedzeniu tego ciasta niespodziewani goście odjadą zadowoleni i słodko uśmiechnięci :).

 Składniki:
  • 1,5 szklanki cukru
  • cukier waniliowy
  • 6 jaj
  • 3 szklanki mąki
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka sody
  • 6 łyżek oleju 
  • owoce/ser/dżem/nutella

Piekarnik nagrzać do 160°C. Jaja utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym na gładką masę. Dodać mąkę, proszek do pieczenia, sodę i olej, a następnie wymieszać szybko za pomocą miksera. Tortownicę (u mnie średnica 20 cm) 
wyłożyć papierem do pieczenia i wlać do niej ciasto. Na wierzch ułożyć owoce. Ja użyłam brzoskwiń,
które pokroiłam w kostkę i wymieszałam z białym serem oraz cukrem waniliowym. Ciasto piec przez 50-60 minut. 
Podawać posypane cukrem pudrem, udekorowane świeżymi owocami.

I pamiętajcie - przez żołądek do szczęścia!









2 komentarze: